Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Härliga påsklov

Publicerad 2010-04-08 18:52:33 i Blandat,

Åh, vad det är härligt att ha påsklov. Idag har vi haft en riktig påsklovsritt. Vi var sju hästar och tre gångare med. Vi gick upp i skogen vid hembygdsgården och knallade runt bland tallar och granris, stenar och vattenpölar och bara hade det mysigt.

Tjejerna red fint. Granntjejen red först Dennis med ledare och sedan Vilma, och dottern bytte av. Leia skötte sig utmärkt. Hon följde ledet och gjorde som de andra. Vilken underbar träning för min unghäst. Över stock och sten i lagom lunk. I en timme var vi ute och hon var ganska trött på vägen hem så jag gick med henne sista biten.

Finemang verkar må fint. Jag och mannen gjorde de stretchövningar som vi skulle och det fungerade bra. Jag masserade henne också med det liniment som jag skulle använda. Jag hoppas verkligen att vi är på rätt spår. Jag har ingen brådska utan vi väntar och ser vad som händer.

Nu ska jag fixa fram kvällsmat. Mannen är och byter däck på bilen, killarna busar och tjejen är fortfarande nere i stallet och pysslar med ponnyerna.

Må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela