Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Inte mycket gjort

Publicerad 2010-04-01 22:36:26 i Blandat,

I dag blev det inte mycket gjort med hästarna. Jag och barnen var på påskfika hos en kompis och kom hem ganska sent. Då hade mannen redan mockat och det var bara att ta in dem.

Både Fia och Leia hade rullat sig i leran så jag drog av dem med en piggborste, lera och päls i en salig blandning.

I morgon ska jag släppa ut dem i en annan hage, för den vanliga hagen är i stort sett bara lera. Det blir härligt med lite lov nu. Ska verkligen försöka rida Leia i morgon. Måste bara ha lite hjälp av mannen.

Har förresten just beställt ett nytt träns och ett schabrak till Leia och ett fint träns till Vilma. Bilder kommer när paketet är hämtat.

På återseende! UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela