Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Leia

Publicerad 2010-04-01 22:45:12 i Leia,


Leia är mitt halvblodssto som är född 2007. Hon är dotter till min underbara Sunbeam även kallad Sonny, som jag fick när jag var 17 år. Sunbeam betydde jättemycket för mig och jag hade lyckan att dela livet med henne i många, många år. Ja, nästan ända fram till slutet när hon var 26 år.

Egentligen skulle jag inte ha något halvblod mer, jag skulle satsa på welsharna i stället, men av olika anledningar blev Leia min och jag är jätteglad och tacksam för det.

Leia är världens goaste unghäst. Hon är snäll, nyfiken, samarbetsvillig och glad. Ibland är hon lite på - hon gillar liksom att vara nära ... men hon är mest av allt vänlig och snäll. Hon är tömkörd en del, longerad och riden ett tiotal gånger och har bara reagerat positivt på allt arbete.

Planen med henne är att rida in henne i lugn och ro och låta henne vara en lyxig allroundhäst i första hand till mig och sedan kanske till dottern om hon fortsätter att rida när hon blir äldre.

Någon gång i framtiden kanske jag betäcker henne, och då eventuellt med en welsh för att få fram en bra tävlingsponny med hög ridbarhet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela