Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Lovet slut

Publicerad 2010-04-11 21:32:11 i Blandat,

Vad tiden går fort. Nu är påsklovet slut och i morgon är det vardag igen. Ska bli ganska skönt att gå tillbaka till rutinerna men jag kommer ändå att sakna de lata dagarna med barnen hemma. Ingen stress, inga tider att passa, bara vara.

Idag har det varit en utedag igen. På förmiddagen byggde killarna vid kojan. Jag gjorde fint i stallet och la in ny spån i alla boxar. På eftermiddagen hade jag och tjejen och en kompis till henne rykttävling. Vilma och Dennis fick under en dryg timma riktig skönhetsvård. Putsning av manar, svansarna tvättade och rejäl ryktning. Enväldig domare var mannen och han tyckte att Vilmas sju flätor i pannluggen var avgörande för att tjejen och kompisen skulle avgå med segern.

Sedan red de en runda på Vilma. De andra hästarna fick ta det lungt och vila idag. I morgon börjar stallklubbens lektioner så då blir det träning för både Vilma och Dennis.

Nu på kvällen har vi kört det sista aerobicpasset för den här terminen. Det var en chansning att dra igång något sådant i vår lilla by, men det har verkligen varit en succé. Ihärdiga motionärer som kommit och svettats tillsammans med mig tio söndagar i rad. Blev lite rörd när de hade samlat ihop till ett megastort badlakan som tack för de här gångerna. Blir perfekt att ha vid havsbadet i sommar.

Nu blir det snart sängen för min del. Måste bara planera lite inför morgondagen.

Sov gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela