Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 19 april

Publicerad 2010-04-19 21:07:19 i Blandat,

I dag har det varit stallklubben igen. Dennis och Vilma gick med båda lektionerna. Det gick faktiskt bra. Dennis lunkade på. Han gjorde några försök att stanna upp och lata sig men tjejerna kämpade på och fick honom att röra sig framåt.

Vilma var pigg och framåt första lektionen och lite tröttare på andra lektionen. Hon är lite öm i fötterna så hon vill inte gå i det grusade spåret i stallklubbens paddock utan heller på gräset där det inte är så stenigt. Däremed fick tjejerna lite svårt att hålla henne på spåret.

De andra två har inte fått så mycket uppmärksamhet idag. Båda har fått varsin borst och Finemang sin stretching. I morgon ska jag försöka hänga med någon av byns ponnytjejer på en uteritt.

Må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela