Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 26 april

Publicerad 2010-04-26 20:59:52 i Blandat,

Idag var det stallklubbens lektioner igen. Härligt varmt och skönt för oss som stod och tittade på. Vilma och Dennis gick två pass var och Dennis skötte sig hyggligt. Första passet var han som vanligt jätteslö och andra passet verkar det som om han har kommit i gång lite mer för då galopperade han glatt med sin ryttare. Och ryttaren sken som en sol. Vilma är oftast piggare första passet och lite trött andra passet.

Jag har gått med telefonen i fickan hela dagen idag, men tror ni att osteopaten har ringt. Nej! Vid halv sju ringde jag upp honom igen. Då behandlade han fortfarande patienter, men han ringde upp strax efter. Tyvärr var sändningen inte på topp så vi hörde knappt varandra. Men han ville i alla fall se henne igen så det blir att ut och åka på nytt. Den här gången till Halmstad, där han är på lördag och behandlar hästar.

Nu blir det soffan igen. Må gott önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina i Boda

Publicerad 2010-04-27 21:55:04

Hej Ulle! Vilken underbar ridtur vi fick! Jag ler fortfarande. Du skall veta att jag hade lika härligt som du. Jag tror att vi är på samma våglängd...har nog i själ & hjärta aldrig lämnat ponnystadiet bakom oss. I kväll var vi två ponnytjejer som busred våra glada springare i skogen! Hade vi eller hästarna roligast...vet inte. Jag tror att de nöjt lika mycket som vi. Glada & busiga var de i alla fall! Hoppas vi kan göra om det...kanske samma runda en kväll i maj?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela