Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

onsdag 21 april

Publicerad 2010-04-21 18:11:28 i Blandat,

Har precis kommit tillbaka från en härlig ridtur med Leia och två av byns ponnytjejer. Vi red en ny runda och Leia tog både får, traktorer och helt nya miljöer med ro. Hon travade på glatt och när ponnytjejerna bad om galopp så hängde vi på. Det blev den första långa galoppen för oss tillsammans. Och det var alldeles underbart. Hon är så härlig.
På hemvägen var hon ganska trött så jag hoppade av och gick den sista biten med henne. Vill inte överanstränga henne.
Tjejen och granntjejen red Vilma och Dennis och granntjejens mamma följde med.
Jag har försökt att ringa osteopaten idag för att be om råd och hjälp. Fick bara prata med nån kontorist som lovade att han skulle ringa upp mig under dagen. Har haft mobilen på hela dagen, men inget samtal. Surt. Hoppas att han ringer i morgon.
Stretchingen blir senare ikväll för mannen är på årsmöte för skolans föräldraförening.
Ute är det alldeles mörkt nu, undrar om det kommer ett riktigt oväder.
Må gott önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina i Boda

Publicerad 2010-04-21 21:03:41

Hagelovädret kom även till Boda. Jisses, vad det blåste & haglade. Tur att det snabbt drog vidare!

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-04-21 21:37:01

Jag mötte Lassie... Var just inne på Alexandras hemsida och kollade hennes hundar, såg då att du skrivit i hennes gästbok, om hästar såklart. Vi jobbar ihop hon och jag ;) Hoppas allt är väl med er, hade ingen aning om att du bloggade.... Puss och Kram Miss U <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela