Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Premiär-skor

Publicerad 2010-04-06 17:13:03 i Blandat,

Oj, här händer det saker. Ännu en hästdag med mina kära vänner. Dottern hade två kompisar på besök så vi tog in alla ponnyer för en promenad ut i skogen. Morfar kom och passade killarna.

Vi gick upp till ängen bakom skolan och klättrade lite i backen. Sen travade de lite på egen hand på ängen. De provade också att hoppa över en nedfallen gren. Både Vilma och Dennis hoppade stort. Dottern flög lite på halsen och kompisen trillade i backen. Hu, men det gick bra och tjejerna fortsatte rida. Fia fick mest bara vara med. Vågar inte anstränga henne.

På eftermiddagen tog jag in Leia för lite skönhetsvård. Trimmade hennes man och skägget klipptes bort. Borstade också henne ordentligt för hon älskar att rulla sig i lera och dessutom fäller hon rejält.

Hon fick stå inne och äta lite mat för sedan kom hovis och la skor på hennes framfötter för första gången. Hon stod jättesnällt och hovis var nöjd. Vi verkade ponnyerna också och hovis tyckte jag har skött dem bra.

Nu blir det hamburgare! Må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela