Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 18 april

Publicerad 2010-04-18 12:12:58 i Blandat,

Hu, vad kall den här våren är .... i dag i alla fall. Vi har varit ute i paddocken i lite drygt en timma och haft "Miniryttarna" med Dennis, Vilma och Daim. Miniryttarna är stallklubbens ridlekis. Sex små ryttare deltog och turades om att ledas runt på våra fina små ponnyer. Allt gick bra men det var verkligen svårt att hålla värmen, trots mössor och vantar och regnbyxor.

Mannen kom ut och tog lite bilder. Får se om vi kan lägga ut några lite senare idag.

Tror förresten att Fia börjat brunsta, måste hålla koll på det för nästa brunst kanske hon åker till hingsten =).

Trevlig eftermiddag önskar UZ

18.44

Här kommer de utlovade bilderna från miniryttarna.






Nu på eftermiddagen har jag haft Leia ute. Först longerade jag henne lite och sedan red jag i vår lilla gräspaddock. Hon var jätteduktig, och lyssnade på mig. Vi börjar kunna kommunicera med varandra och det känns jättebra. Intentionen är att försöka rida henne ett par gånger i veckan nu i vår. Sedan får hon vila över sommaren och smälta det hon upplevt. Till hösten sätter vi igång igen och då mer på allvar. Målet för våren är bara att vi ska lära oss att kommunicera så bra att vi kan klara alla gångarter med bra framåtbjudning, både i paddocken och ute.



Leia i sitt nya fina träns





Kommentarer

Postat av: Alexandra Wolf

Publicerad 2010-04-19 16:47:46

Hej hej! Jo visst är det så att min Lola var efter Bartletts Willow :) Var det du som var och hälsade på en gång för längesedan?

Lola finns inte längre tyvärr fick ta bort henne för ca 4 år sedan nu, hon blev 29 år! Underbar häst :) Hon fick ett föl som hette Sandy-Bell, vi var och hälsade på för några år sen. Hon ägdes då av han som anordnar Globen horse show. Hur länge har du ägt Balett?? (har för mig att hon kallades så) finns det bilder på Lola som föl?? Hör gärna av dig. Kram Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela