Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 27april

Publicerad 2010-04-27 22:01:39 i Blandat,

Åh, vilken kväll. I dag har jag haft turen och lyckan att få rida en riktig islandshäst. Vilken upplevelse!

Varma vackra Tinna bar mig mjukt och varsamt över stock och sten, genom skog och över kalhyggen, upp på ett berg och där släppte vi hästarna lösa och njöt av tystnaden, utsikten, solens nedgång och hästarnas mumsande. Det var en harmoni mellan häst, ryttare och naturen som jag vill ta med mig hem och ut till mitt stall och till min egen lilla hästflock.

Och trots att det var svårt, och jag inte gjorde rätt hela tiden så bjöd Tinna mig på riktig tölt och det kändes magiskt. Tappade jag balansen så fångade hon upp mig med sin mjuka rygg och ibland kändes det nästan som vi växte ihop. Underbart. Den känslan vill jag gärna känna tillsammans med Leia också en dag.

Här hemma har allt lunkat på, hästarna var hungriga när jag kom hem och gick glatt in i stallet. Allt var förberett så det var bara att ta in dem. Nu är de nattade och i morgon ska jag försöka pyssla med dem lite mer.

Nu blir det sängen för min del, ridturen känns i hela kroppen och jag kommer sova gott i natt. God natt önskar jag er också UZ

Kommentarer

Postat av: Oliivia <3

Publicerad 2010-04-28 19:19:58

Vad härligt det låter !

Postat av: Lina i Boda

Publicerad 2010-04-28 20:56:47

Ulle, så härligt du beskriver Tinna & upplevelsen av att rida min lilla häst. Ni var fina tillsammans! Kram!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-04-29 21:30:41

Tack snälla Ulle för din idé om att alla blogg vänner kan presentera sig för varandra! Kika in på min blogg och ta del av alla underbara kommentarer och självklart hoppas jag att även du presenterar dig! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela