Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 22 april

Publicerad 2010-04-22 21:07:21 i Blandat,

I dag har vi haft en vilodag för hästarna. De har bara gått och skrotat i hagen och tagit det lungt. Ibland är det skönt att stressa av och ta lite extra tid med barnen, och inte alltid göra något annat samtidigt.

Istället har vi spelat spel tillsammans, ett mördarspel som heter Cluedo och som fanns redan när jag var liten. Tjejen och storkillen älskar detta spel, mannen är måttligt förtjust och jag tycker att det är riktigt roligt. Man ska avslöja vem som är mördare, vilket mordvapen som använts och i vilket rum mordet har skett. Avslöjandet sker genom uteslutning och genom att ge varandra ledtrådar.

Osteopaten har fortfarande inte ringt, men jag ska ringa igen i morgon.

Det blir inte en ledig fredag för mig trots allt. Barnens skola är i aktut behov av en vikarie så jag hoppar in några timmar. Morfar är snäll och tar lillkillen.

Lördag blir inte heller ledigt eftersom vi har öppet hus på min skola. Ska bli kul att visa upp den.

Nu ska jag snart ut och ta in hästarna och ge min vän Fia lite massage och stretching. I går gjorde jag det på egen hand och det kändes som om hon tyckte att det var bättre.

Må gott önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina i Boda

Publicerad 2010-04-23 10:37:21

Jag brukar också ta inte hästarna sent...vid 21-23 tiden ungefär. Det blir en mysig stund i stallet då. Kan du inte kika över på en liten ridtur någon dag/kväll? Än är inte hästarnas skodda så det blir bara på småvägarna runt Boda. Inte så långt, men vägarna är jättemysiga och ombyte förnöjer! Om du vill?

Postat av: Lina i Boda

Publicerad 2010-04-23 15:42:26

Men hjälp...det är ju 12 år sedan! Då är det verkligen på tiden att du får komma upp på en islandshäst igen. Vi får höras. Messa gärna när du vet att du har en kväll ledig. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela