Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 7 augusti

Publicerad 2010-08-07 22:20:10 i Blandat,

Och så var man tillbaka igen. Bloggpausen har varit skön och avkopplande, vi har spenderat en vecka på en ö i havet. Badat, åkt båt och fiskat krabbor. Härligt. Men jag är nog en hemmamänniskar, hemlängtan har varit stor de sista dagarna och så underbart det är att vara på hemmaplan igen. Åhh, vad jag älskar mitt hus och mitt stall och mina djur. Min älskade familj hade jag ju med mig så dem har jag ju inte behövt sakna.

Djuren här hemma har mått väl, de har haft daglig tillsyn av världens bästa pappa. Och alla är glada och ser inte alls ut att ha saknat mig på samma sätt som jag saknat dem ...

Men det blir lite bantning nu när vi ska tillbaka till rutinerna igen. Dennis är rund som en tunna, Fia rejält tjock hon också. Vilma är okej och Leia ser bara fin ut. Så imorgon blir det stallet på nätterna och hagen på dagarna. Leia får ha olika sällskap borta i sommarhagen så att vi får ordning på ponnierna lite.

Nu blir det sängen ... min säng ... underbart. På återseende, UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela