Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 9 augusti

Publicerad 2010-08-09 23:09:31 i Blandat,

Har jobbat precis hela dagen =) Fullt ös kan man säga.

Tjejen red bort till granngården med Vilma vid lunchtid och nu vid ca 23-tiden är hon fortfarande kvar. Hon och alla byns stalltjejer och killar fick för sig att de skulle sova på höskullen över natten. Vi får se om det ringer under natten, eller inte.

Jag hann ut på Leia en liten stund i vår gräspaddock. Skrittade över bommar och gjorde lite halter. Hon var lite spänd, men hon kanske kände på sig att jag var lite osäker efter gårdagens avsittning. Handen är förresten mycket bättre idag.

Sedan tricktränade jag lite med Leia och Fia. Jag har fått för mig att jag ska lära dem att buga och tacka. Min gamla Balett kunde det. Med Leia körde jag bara godis mellan frambenen. Det fattade hon. Fia är lite kvickare i tanken så hon förstod både godis mellan frambenen och sedan tacka med både höger och vänster.

Nu sitter jag i sängen med datorn. Måste sova nu. I morgon börjar allvaret igen. Ser fram emot att börja höstens termin.

God natt önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela