Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Lördag 11 december

Publicerad 2010-12-11 18:29:56 i Blandat,

I dag har vi varit på vår första resa till ridhuset med Saga och Dagmar. Det gick jättebra och ponnierna och tjejerna skötte sig helt fantastiskt. Både tjejen och stalltjejen gjorde många nya framsteg och för första gången galopperade tjejen själv på sin lilla Saga. Tränaren var mycket nöjd och berömde dem ordentligt. Nu längtar vi redan till nästa gång som vi kan åka.

I stallet har vi julpyntat och gjort fint med granris, äpplen och apelsiner med nejlikor. Men vi får se hur mycket som är kvar i morgon. Både Saga och Dagmar tog en rejäl tugga av granriset det första de gjorde när de kom in.

Jag har för säkerhetsskull tagit några bilder för att visa hur fint det var innan hästarna kom in =)







Visst är det fint. Vi får se hur fint det är i morgon på morgonen. Nu ska vi i väg på glöggfest. Storkillen är lite krasslig så vi stannar nog inte så länge.

Ha en go lördagskväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna, Linas gamla hästskötare till Saga

Publicerad 2010-12-12 17:24:13

Åh så fint ni har gjort det....men ni måste ju förstå hästarna som vill ta en liten tugga av allt detta goda... ;)



Hoppas höll sig över natten...



Kram Anna H

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela