Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 2 december

Publicerad 2010-12-02 21:20:21 i Blandat,

I dag har vi varit på grötfest på förskolan. Det är verkligen en härlig tradition och då får man avsmaka julens första skinkmacka. Mums, jag tror jag klämde tre ... =)

Ridningen har det väl blivit lite si sådär med. Vi försöker trotsa vind, snö, mörker och kyla. Men det är inte jättekul och det är svårt att göra annat än att skritta.

I dag har vi spårat upp ett spår i en av hagarna som vi inte använder och så har vi ridit där. Hästarna var lagom pigga och glada och vi var nöjda för att vi kom ut på en liten tur även idag.

Utehästarna har klarat kylan fint, de får nästan obegränsat med mat och har mjuk och fin halm att ligga på. Vi har satt upp en lampa i stallet så nu är det lätt att mocka. Tidigare gick jag med pannlampa och försökte hitta högarna och det var inte så lätt.

Vår nya vän Dagmar har inte riktigt vant sig vid hösilaget så hon får hö i stället, lite ensilage vid lunchtid då hon och Saga släpps ihop. På morgonen står de i var sin hage så att Dagmar får äta sitt hö i fred.

Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna, Linas gamla hästskötare till Saga

Publicerad 2010-12-07 18:58:20

Så mysigt med grötfest...nästan så man längtar till Wille blir så stor så det blir luciafirande och julfirande på dagis. Om man tänker på hur fort tiden går så dröjer det nog inte så länge...



Ha det så bra!!

Kram

Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela