Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

fredag 23 juli

Publicerad 2010-07-23 22:30:01 i Blandat,

I kväll var det riktigt höstlikt att gå ut och kvällskolla hästarna. Det var mörkt, vinden susade i träden och hästarna var lite uppjagade. De galopperade fram och tillbaka i hagen utan att riktigt komma till ro. Vet inte om det var Leia som ledde flocken, tror det, kanske var hon lycklig över att äntligen slippa blinningarna och svetten.

Dagen har i övrigt varit händelserik. Jag har skrivit tre mer eller mindre intressanta artiklar, ingen av dem kommer i tidningen förrän om ett par dagar. Vi fick också ett oväntat besök från en av mina studiekamrater från journalistutbildningen. Hon och hennes familj bor i Uppsala men av en händelse körde de förbi vår by och så klart bjöd vi på lunch och lite mys. Superkul att träffa henne igen och hela hennes familj.

Nu på kvällen har några av grannarna varit här och ätit kvällsmat, taco med kyckling istället för köttfärs, helt klart barnens favorit. Ett av grannbarnen stannade kvar så i natt blir det fnitter och bus i storkillens rum.

Och det var det hela för idag. En ledig dag väntar i morgon, kanske åker jag in till stan och köper färg till hästsläpet. Det har varit i behov av målning i ett par år och nu ska det bli av ... må gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela