Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

fredag 9 juli

Publicerad 2010-07-09 23:05:58 i Blandat,

Lillkillens födelsedag idag, hurra, hurra, hurra. Tre år sedan vår minsta prins kom till världen. Åh, vilken lycka det är att ha tre underbara barn.

I dag har vi firat med glass, sång och paketer i sängen, därefter kom mormor och morfar och farmor och farfar och så åt vi tårta ute på altanen.

I eftermiddag har jag jobbat och familjen kom in och käkade pizza hos oss på redaktionen, en fredagstradition sedan förr i tiden. Kvällen har varit lugn i övrigt och allt flöt på som det skulle.

När jag kom hem flyttade jag hästarna till en hage med lite mer mat. De tre ponnierna är verkligen sommartjocka men Leia är relativt slank. Hon är inte smal, men heller inte rund och go som sommarhästar brukar vara. Kanske beror det på att hon växer, men då är det ju desto viktigare att hon får ordentligt att äta.

Svärföräldrarna hade med en liten dator till oss så nu sitter vi här mannen och jag med varsin dator igen. Egentligen tillhör den jag har barnen, men när de har somnat så har jag fri tillgång.

Ha en vilosam natt önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela