Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 17 juli

Publicerad 2010-07-17 22:53:54 i Blandat,

I dag har familjen Z gjort en utflykt till Varberg och hälsat på Bockstensmannen. Spännande - barnen var intresserade och vi fick en lyckad dag. På vägen hem stannade vi i Ullared och köpte stolpar till en sommarhage som vi ska hägna in i helgen. Vet inte vem som ska gå där med Leia, alla små ponnier är lika runda så ingen borde egentligen. Får väl låta dem turas om.



På kvällen tog vi in alla hästarna och familjen gjorde en av mina favoritsysslor. Vi gick ut tillsammans med alla fyra hästarna. Lillkillen red Dennis med mannen som hjälp, storkillen red Vilma, tjejen red Fia och jag red Leia. Vi skrittade en lång runda och jag och tjejen travade och galopperade lite. Storkillen har fått kläm på traven men vill inte prova galopp ännu. Sista biten hem kom en liten äng och han frågade om han fick prova trava igen, Vilma blev glad och så klart pigg som vanligt och det hela slutade i en galopp. Killen hanterade det superfint trots att han blev rädd och osäker, och hans livs första galopp slutade med att han kunde sakta ner Vilma helt på egen hand. Duktiga =)

Nu är det kvällen igen och vi ska snart möta John Blund, sov gott önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela