Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 24 juli

Publicerad 2010-07-24 17:35:26 i Blandat,

Har lyckats komma ut på en liten ridtur idag. Jag, tjejen och tjejens kompis. Leia, Vilma och Fia hängde med. Vi red runt Lund och hästarna var på strålande humör, pigg och glada. Det är så skönt när vädret är så där lagom! Leia skötte sig fint och var framåt.

Vi har också hunnit med en pajtävling, hallonpaj. Grannarna var här i förmiddags och åt paj. I kväll ska vi hem till dem och äta paj, sedan är barnen jury och ska avgöra vilken paj som är godast ... vill bara påpeka att det är männen i familjerna som kommit på tävlingen och som har bakat.

På återseende, UZ

Kl. 23.08

Nu är jag helt full i magen, av hallonpaj och av god kycklinggryta med chips. Har just kommit hem från grannen ... pajtävlingen skulle ju avgöras ... men det blev oavgjort. Båda var lika goda!

Jag förundras över grannarnas hem, där bor en mamma och en pappa och två barn, och där finns inte grejer över allt som det finns här hemma hos oss. Jag fattar inte det ... vi är nog inga städnissar, varken jag eller mannen. Samtidigt finns det inget härligare än ett rent och städat hem. Ibland tänker jag att det handlar om rutiner, men jag undrar om vi någonsin kommer få in det i våra liv. Vi har för mycket annat skoj och viktigt att göra än att städa.

Det var mörkt när jag gick och hämtade Leia och Fia i sommarhagen. Det duggregnade och blåste - höst, eller kanske riktig svensk sommar. Nu är de i alla fall inne hela gänget. Skönt att veta att de står torrt och lugnt i natt.

Jag ska också koja mig, i morgon blir det ultraljud igen. Ska kolla om Fias fölis satt sig fast =)

God natt önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2010-07-25 00:24:24

Hoppas att det går bra imon på ultraljudet.

kram <3

Postat av: Lina

Publicerad 2010-07-25 09:54:01

Ja du Ulle, knäcker du koden om stökiga hus så hör av dig snarast!! Fniss! Det är väl så att våra djur lägger beslag på städtiden...suck.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela