Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 11 juli

Publicerad 2010-07-11 21:45:02 i Blandat,

Dagarna går och värmen består, väntar på ett härligt uppfriskande regn. Jag klagar inte, jag gillar värme och sol, men marken törstar och hästarna stampar runt i torkan och jag tror att de också längtar efter regn.

Nu är de ute, men har varit inne nästan hela dagen. Lilla Vilma har börjat tappa respekten för staketet och plötsligt såg det ut så här utanför vårt fönster.



En liten söt svartvit ponny på väg in i barnens tält från 80-talet. Vi lät henne vara en stund, för hon står ju inne en hel del på grund av fångrisken. Och när jag tittade ut för en stund sedan var hon inne i hagen igen. Goa lilla ponny!

Nu kom visst regnet, jag ska gå ut en sväng och känna på det, härligt, äntligen, ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela