Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 25 juli

Publicerad 2010-07-25 12:41:11 i Finemang,

Lyckan håller i sig. Fia Finemangs lilla fölis har valt att stanna kvar i magen och nu är det största faran över ... och vi fortsätter hålla tummarna för att allt ska gå bra.

Här kommer bilden. Enligt veterinären var den i helt normal storlek för tiden och allt såg ut som det skulle. Härligt att man har världens bästa veterinär bara på andra sidan stora vägen.



Den ligger tydligen med huvudet neråt. Men jag ser verkligen ingenting som liknar en häst på den här skärmen.

Det regnar idag och Leia har fått på sig mamma Sonnys täcke igen. Blir alltid lite nostalgisk när jag tar på det. Hon blir så lik sin mamma då och jag saknar min Sonny så.

Nu blir det jobb för mig, ska bara äta lite först.


 Kl 22.39

Nu är jag hemma från jobbet, kvällen var lugn - riktigt lugn. Min snälla far hämtade mig och körde mig hem eftersom han har vår "extra" bil. När jag kom hem hade mannen, min kära, tagit in hästarna, gett dem mat och tagit av Leia täcket. Snällare man får man leta efter.

Nu blir det sängen, börjar känna mig lite sliten ... och jag som snart ska börja jobba igen! =)

Må gott UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela