Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 1 juli

Publicerad 2010-07-01 21:15:10 i Blandat,

Juli är redan här, var tar tiden vägen? Idag bytte vi stranden mot det tempererade utebadet. Vädret var så där men barnen badade och hade det mysigt. Stalltjejen var med och då blir det extra roligt för oss alla. Till och med jag vågade mig i vattnet. Storkillen hoppade från trampolinen trots att han inte kan simma, men med puffar på armarna kände han sig helt trygg. Badet slutade med att lillklillen snubblade och skrapade pannan och knät i asfalten och sa: Åååkka heem nu, och då gjorde vi det.

Därefter har vi varit på dagisfest och käkat finfin mat och fikat och umgåtts med alla mysiga barn och föräldrar. Storkusinen följde med och han blev snabbt poppis bland alla de andra barnen.

Mannen monterar våra nya utemöbler som ska stå på vår nyoljade altan. Kanske blir det en fika där lite senare i kväll. Hästarna går fortfarande ute men jag ska gå ner och ta in de stora lite senare så att de slipper alla knott i kväll.

På återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela