Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 29 juli

Publicerad 2010-07-29 19:40:21 i Blandat,

Regn, regn, regn - hela dagen. Tog in hästarna tidigt i morse så att de fick torka upp lite ... Leia gillar inte att vara blöt och det fungerar ju inte att lägga på täcke på en blöt häst.

Efter några timmar i stallet var de torra och fina och jag och tjejen tog ut först Leia och Vilma på lite promenad och träning över bommar och sedan tog vi ut Fia och tömkörde henne med plastskaklar efter. Det gick okej, hon är lite stressad av ljudet bakom henne, och det känns som om hon ska explodera vilken sekund som helst men hon håller sig i skinnet. Hoppas att övning och åter övning gör att hon vänjer sig och slappnar av till slut.

Nu är de ute igen - i regnet, Leia med täcke på sig.

Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela