Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

fredag 18 juni

Publicerad 2010-06-18 22:56:18 i Blandat,

Sitter i soffan och äter nonstop och längtar grymt efter min lilla tjej. Nu är det fjärde natten hon är borta från oss och jag kan knappt vänta tills vi får hämta hem henne på söndag igen. Uv-läger är inte bra för ängsliga mammor, men säkert bra för tuffa tjejer som lär sig klara sig på egen hand utan mamma ...

Har släppt ut hästarna i beteshagen igen. Vilma står så klart inne över natten men får gå ute på dagarna i nerbetad hage. Och hittills har vi inte känt något av fången. Hoppas att hon klarar sig även i år.
På eftermiddagen har jag varit inne på tidningen och gjort några sidor. Det gick bra och jag är verkligen förvånad över hur mycket som sitter i ryggmärgen. Jag har inte suttit vid en Mac sedan förra sommaren men ändå sitter alla kortkommandon och jag hittar i djungeln av filer och bibliotek och alla olika system som man använder i produktionen av en tidning. Kul var det och det känns lite som att komma hem ... har spenderat så många år av mitt liv på den där redaktionen.
I morgon blir det städ städ städ och förhoppningsvis lite häst. Längtar efter att rida, det var ett tag sedan nu.
Ha en mysig fredagskväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-06-19 16:20:51

Kanske kunde vi rida tillsammans någon kväll? Jag kan ta Saga och köra över till Fryele.

Vad säger du?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela