Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 5 juni

Publicerad 2010-06-05 22:56:06 i Blandat,

Dagen har varit full av aktivitet, dock inte så mycket hästeri. Jag har hjälpt mannen med en del grejer, det tog hela förmiddagen. Sedan blev det bad vid havsbadet och därefter in till stan för att beskåda årets karneval.

Jag har också fattat ett viktigt beslut ... efter en lång stunds betraktande av hästarna i hagen ringde jag hingstägaren och frågade om det möjligen var dags att åka. Trots att inte Fia visat någon brunst som vi kunnat se har Dennis svansat efter henne hela dagen. Vanligtvis verkar han inte uppskatta hennes sällskap men kanske märker han något som vi ännu inte märk. Hingstägaren tyckte det var lika bra att inte chansa utan att komma. Så imorgon åker vi. Spännande. Jag ska be mannen ta med kameran så kanske ni kan få se en bild av den svarta hingsten som jag valt att betäcka med.

Så nu blir det svårt att somna i kväll. Jag tycker att det ska bli jättekul att träffa hingsten och få se hur hon reagerar. Vi kommer att lämna henne där ett par dagar och så får vi se om det blir någon aktivitet eller ej.

Håll tummarna för oss önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2010-06-06 08:59:42

Håller tummarna för er !

Kram

Postat av: Lina

Publicerad 2010-06-06 13:02:19

Spännande! Tinna kör jag iväg på tisdag vecka 24. Håller tummarna för oss båda! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela