Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 27 juni

Publicerad 2010-06-27 22:53:16 i Blandat,

Dagen har bjudit på sol och bad vid havsbadet. Halva byn var där och vi breder verkligen ut oss. Stranden och den lilla gräsplätten är inte så värst stor men vad mysigt vi har är tillsammans.

Dagen började med färska frallor från mormor och morfar. Bara jag och lillkillen var vakna så vi fick en stund själva tillsammans i morgonsolen. Morfar fick gå och hämta parasollet för annars hade det nästan varit omöjligt att sitta på framsidan. Solen stekte så. Efter frukost ledde vi ut Leia och Fia till betet. Tjejen hade vaknat så hon skrittade barbacka på Leia. Vet inte om jag är dum som låter henne rida en halvt oinriden treåring, men de går så tryggt tillsammans och jag går ju bredvid så risken att något händer är ganska liten. Morfar ledde Fia och mormor och lillkillen promenerade med oss.

När alla vaknat och ätit gav sig jag och barnen ner till badet. Vid lunchtid kom mannen ner med pannkakor och avlöste mig för jag skulle börja jobba kvart i två.

På jobbet gick allt bra, gjorde mina sidor ganska snabbt och fick ringa sista polisringningen. Och faktiskt blev det en liten artikel och en notis. Så nu är min byline in tidningen i morgon. Det var riktigt kul att skriva igen.

Nu är det sängen som gäller. I morgon är den stora dagen då vi ska ultraljuda Fia. Förhoppningsvis är hon dräktig. Annars bär det av till hingsten igen i morgon. Håll tummarna önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna o Wille

Publicerad 2010-06-28 09:46:57

Tack för du kommenterat på min blogg...brukar ju va inne här också och kika med jämna mellanrum. Ska försöka kommentera lite oftare för jag vet ju hur kul det är att få kommentarer. Hoppas det går bra på ultraljudet idag...jag håller tummarna. Kram Anna o Wille

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela