Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 6 juni

Publicerad 2010-06-06 19:28:21 i Finemang,

I dag var det visst nationaldag ... flaggan är uppe men mer än så blev det inte med firandet. I stället var jag uppe med tuppen och gjorde Fia Finemang fin. Tvättade svansen, flätade en fläta längst fram i manen, ryktade henne och torkade av ögon och näsborrar. Tjejen kom ner och satte en fläta i pannluggen också och sedan var vi redo för hingsten. Och här är han - den utvalda prinsen som ska få äran att betäcka min fina Finemang.



Coulthard ...



... den vackra svarta hingsten.



Och så här kanske det ser ut om ett år =). Fast det här är Dagmar ...



... och hennes söta Coulthard-unge Careabout.


Coulthard blev uppspelt och dansade runt i sin hage när han såg Fia. Vi släppte henne i en hage mitt emot honom och hon var måttligt intresserad. Men innan vi hann åka hem så såg vi henne lyfta på svansen ... möjligen är hon på gång in i brunst och i så fall blir det perfekt. I kväll skulle hingstägaren prova om hon var med på noterna eller ej och så blir det väl ett par försök innan vi får hämta hem henne igen. Om allt går vägen så kommer vår fölis ha två starka individer, Wäranäs Peng och Coed coch Target på både mamman och pappans sida. Spännande.

Så återigen, håll tummarna för oss, jag återkommer med rapport om hur det hela avlöper! Hoppas att ni har en trevlig nationaldag önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-06-06 22:21:19

Så vacker han är! Och alla tummar & tår är reserverade för våra små fölisar & deras mammor! Både dina & mina!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela