Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 22 juni

Publicerad 2010-06-22 22:14:14 i Blandat,

Kväll igen och barnen är fortfarande uppe. Man missar rutinerna helt när det är sommarlov. Idag har jag varit ledig hela dagen, fick sovmorgon av mina underbara ungar som själva gick upp och kollade på tv en stund när jag låg kvar i sängen och drog mig ... det var länge sedan.

Dagens projekt var att städa. Först akvariet och sedan huset. Barnen hjälpte till med akvariet och sedan var det bara huset kvar ... Morfar kom och hämtade barnen och åkte ner till havsbadet, bästa morfar. Och jag fick nästan hela huset städat. =) Härligt.

Jag försökte också boka en tid för att ta bort tjejens stygn på hakan, men det var stört omöjligt. I över en timma satt jag i telefonkö utan att komma fram. Efter en timma var distriktsköterskans telefontid slut utan att vi kunnat boka någon tid. Ringde distriktläkaren i stället och fick till slut en tid vid fyra.

När stygnen var borta och mannen hemma igen så kunde jag och tjejen ge oss ut på en liten ridtur. Jag tog Leia och tjejen tog Fia. Det gick jättebra och dom är så fina ihop, tjejen och Fia. Hon gick på okej, markerade inget och var mycket piggare idag. Vi red först in i skogen, men där hade de stängat av så vi fick vända. Så vi red i stället över Lund, inte lika mysigt som skogen men vackert ändå i sommarkvällen.

Nu är det snart dags att hjälpa barnen i säng, på återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela