Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 8 juni

Publicerad 2010-06-08 21:21:42 i Blandat,

Stressig dag på jobbet, mycket som ska hända nu de sista dagarna innan lovet. Och i morgon är det avslutning. På skolan där jag jobbar är det så att avslutningen är på kvällen och blir alltså en dag tidigare än för de andra skolbarnen. Så vi har först en vanlig fast ovanlig skoldag och sedan träffas vi i kyrkan vid sex och sjunger och spelar och kramas och därefter är det världens godaste tårtkalas med oräkneliga mumsiga tårtor och därefter SOMMARLOV - för alla barn.

Vi andra jobbar kvar en vecka och avslutar allt, skriver kvalitetsredovisningar och rapporter och börjar planera schema inför hösten. Mycket att göra innan vi får lov =) Och förresten så blir det inte så mycket lov för mig. Jag återvänder till mitt gamla jobb över sommaren, kan inte vara utan journalistiken helt. Så det blir tidningen för min del i sommar.

Hästarna har tagit det lugnt och gått ute i småregnet hela dagen. Fia saknas, det är tomt utan henne, men rapporterna har ju varit goda så har vi tur så kan vi hämta hem henne till helgen.

Har lite bilder från min och tjejens och storkillens ridtur häromdagen och en stallbild på Leia så att ni får titta in i vårt stall och se hur vi har det.


Leias vackra öron =)


Killen och Vilma


Tjejen på Dennis


Leia i sin box


Nu ska vi softa i soffan. På återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela