Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 10 juni

Publicerad 2010-06-10 21:07:15 i Blandat,

Idag är det nästan kallt ute, tycker jag, ruggigt i alla fall. Hästarna står och vänder bakdelarna mot vinden och mot regnet för att skydda sig. Men nu står de inne i det trygga stallet och vilar. De är verkligen tacksamma när de får komma in.

I övrigt så har dagen mest handlat om skolavslutning. Den här gången var det i barnens skola. Tjejens tredje och skolkillens första. De var så fina och sjöng så fint och allt var så bra ... utom vädret. Det blir liksom ingen sommarlovskänsla när det är halvskumt ute och småregnar.

I morgon är det jobb igen, fullt med arbete nu när hela läsåret ska summeras och knytas ihop.

Ha en trevlig kväll, själv kryper jag upp i soffan bredvid mannen och myser i mörkret, UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-06-10 22:11:10

Även mina hästar längtar in i stallet varje kväll! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela