Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 3 juni

Publicerad 2010-06-03 22:15:07 i Blandat,

Vilken dag! Först skolresa till store mosse med en massa barn och en lång, lång vandring. Det var verkligen en upplevelse att få gå på de smala spångarna ut över mossen och se det svältfödda, genomblöta landskapet breda ut sig. Precis som guiden sa - en bit av Lappland mitt i Småland.

När jag äntligen kom hem meddelade tjejen att vi var medbjudna på en ridtur idag igen. Vi tog in Leia och Vilma, sadlade dem och väntade på vårt sällskap. Sällskapet, en mamma med dotter från byn, hade med sig en valack så jag passade på att testa hur Fia reagerade. Men hon var inte intresserad i dag heller.
Ridturen blev underbar. Vi fick följa med på en ny tur långt in i skogen, där Gudrun satt sina spår, kalhyggen och rotvältor. Det blev mycket trav och galopp men mest skritt, och det finns inget underbarare att skritta fram i skogen i den sköna kvällssolen och höra fåglarna och hästarnas tramp, lugnt och harmoniskt. Leia busade lite men jag lyckades lösa problemen.
Återigen sitter vi i soffan, framför tv:n och det är snart god natt. I morgon är jag ledig och då kommer hovis. Ha en trevlig kväll önskar en jättetrött UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela