Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

lördag 15 maj

Publicerad 2010-05-15 22:30:48 i Blandat,

Idag har det blivit en hel del hästigt. Först var vi ute och körde Vilma. Det var länge sedan och hon såg riktigt riktigt nöjd ut när vi plockade fram selen och vagnen. Vi tog rundan genom skogen. När vi kom ut på vägen så märkte jag att det var knappast ingen luft i däcken så vi fick planera om och gå hemåt igen.

På eftermiddagen gav jag och tjejen oss ut på en liten ridtur. Favorit i repris. Vi klättrade bakom skolan. Leia var verkligen på tårna idag och hoppade till höger och vänster och trampade runt. Kan det vara mötet med korna som sitter i ännu? Kul var det i alla fall och jag ser fram emot helgen då det kommer hit en instruktör som ska ha lite lektioner för oss.

I morgon är det miniryttarna, men jag är inte hemma. Jag ska följa med en ponnymamma och titta på en ny ponny på ett av Sveriges finaste Welsh mountain stuteri. Jag tar med kameran, jag lovar. Och så har jag lovat mannen att själv inte ta med mig nån ponny hem, men det blir svårt ...

På återseende, UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela