Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

onsdag 19 maj

Publicerad 2010-05-19 22:39:00 i Blandat,

Vilken underbar kväll, ljummen luft, fågelkvitter och hög luftfuktighet. Känslan av att sommaren är i antågande infann sig på en gång. Hästarna kom ändå i galopp så fort de såg att jag gick ner till stallet. Det kan ju vara maten som lockar, eller tryggheten i boxen. Jag vet inte säkert, men in vill de trots den härliga kvällen.

Fia skötte sig så där när vi stretchade. Vet inte om hon bara var allmänt irriterad och hungrig eller om det är att hon har ont. Frustrationen är enorm emellanåt. Jag vill att hon ska bli bra igen, jag vill veta vad det är som är fel.

Har inte mycket annat skoj att skriva idag så jag bjuder på lite bilder från Ekbäckens stuteri. Mums vilka fina ponnyer.

Ha en skön kväll önskar UZ



 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela