Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

söndag 2 maj

Publicerad 2010-05-02 21:31:52 i Blandat,

Vilken underbar dag! Värme, sol och massa frisk luft.

Äntligen fick jag tid och möjlighet att rida Leia igen. Det var ett tag sedan nu, inte som jag tänkt, men så blir det ibland. En av ponnytjejerna kom och mötte upp mig på Leia och tjejen på Dennis och sedan gav vi oss ut i blåbärskogen. Helt helt underbart. Leia var lite stressad innan vi kom iväg. Ivrig. Hon tycker att det är kul att få ut och röra på sig. Men bara vi kom iväg så var hon lugn och sansad och skötte sig med glans. Dennis var också pigg och glad. Han är en helt annan häst när han får vara ute i skogen och rida. Det gillar han. Vilma var utlånad till en lillasyster i byn så hon fick också ut och röra på sig idag.

Efter ridturen blev det premiärklipp av gräsmattan, premiär för utomhusmiddag och jag satt till och med en liten stund i solstolen. Skönt - en liten stund.

Nu är det snart dags för sängen. Läser lite om Back on track. Kanske skulle det vara något för min lilla Fia. Måste kolla runt lite mer och höra efter om det passar oss.

Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Melina

Publicerad 2010-05-02 22:41:56

Jätte kul att du skriver den här bloggen så man kan hålla sig lite uppdaterad här borta :D Hoppas allt är bra med er ! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela