Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

tisdag 4 maj

Publicerad 2010-05-04 20:28:54 i Blandat,

Idag har det blivit ridning igen. Jag och Leia och en av ponnytjejerna på sin fina Rulle. Vi skulle träffas vid fem och jag stressade som attan, slutade jobbet vid fyra! Så jag blev klar innan ponnytjejen kommit hit. Jag ringde och kollade och hon skulle rida genom skogen hem till oss, så då bestämde jag mig att försöka möta henne. Det var första gången jag och Leia red i väg på egen hand, utan draghjälp. Och min lilla fina häst bara knallade på. Hon visar att hon litar på mig och känner sig trygg i mitt sällskap. En bit in i skogen kom våra ridvänner och då stirrade hon lite, men lugnade ner sig snart igen.

Vi skulle egentligen bara skritta ute en runda, men när vi red förbi stallklubbens gräspaddock så passade jag på att rida runt lite i trav. Leia svarade snällt på både framåtdrivande hjälper och ledande tygeltag. Jag är så glad att det går framåt. Nu ser jag fram emot nästa lektion, faktiskt har vi utvecklats. Efter några stora åttor i trav så skrittade vi runt Lund och sedan hem igen. Det blev en härlig ridtur!

Nu är de fortfarande ute och vi ska ut och stretcha om en stund. Osteopaten har fortfarande inte hört av sig så jag väntar med Back on track så länge.

Hoppas att ni får en mysig kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-05-04 22:42:23

Leia kommer säkert bli din bästa hästvän. Lita på din häst och du får tillit tillbaka. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela