Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

torsdag 20 maj

Publicerad 2010-05-20 22:12:37 i Blandat,

Har precis varit ute i den skumma kvällen och tagit in mina små hästar. Tänkte först låta de stora gå ute, men de gick som osaliga andar runt huset och gnäggade och tycktes undra var matte höll hus och varför de inte fick komma in nån gång ...

Vilma och Dennis var redan inne. Tjejen och en kompis har ridit barbacka och så har de tvättat hästarna inför helgens ridläger. Båda ponnierna har lyckats klia sig mot en avskalad tall och fått massor av kåda i pälsen och så kan man ju inte ha det när man ska vara fin. Men trots grönsåpa och hästshampo så var kådan kvar så tyvärr gick tvätten inte speciellt bra.

Vet inte vad det har varit med hästarna i vinter, men i bristen på annat så har de gett sig på flera träd i hagen och helt enkelt skalat av barken och därmed dödat träden. Jag har sett liknande träd i flera hästhagar så det verkar inte bara vara mina som gett sig på träd i vinter.

I morgon blir det rapport från lägret, på återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela