Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 14 november

Publicerad 2010-11-14 13:47:43 i Saga,

Vilken härlig hästhelg det har varit. Eftersom stalltjejens egna foderponny kom i fredags så har vi verkligen kommit i gång med Saga också. I går var vi  ute och skrittade lilla skogsrundan. Tjejen red Saga och hon var mycket lugnare nu. Vi klättrade upp för skogsbacken en gång och de fick verkligen ta i våra små ponnier.

Sedan var det mockning och putsning av alla grejer och trots att regnet stod som spö i backen så gav sig tjejerna ut på ännu en ridtur men nu på Fia och Vilma.

I dag har vi också hunnit ut en runda. Det blev en lite längre skrittrunda och Saga och Tjejen skötte sig återigen på ett mycket bra sätt. Det ska nog bli ett härligt ekipage av dem till slut. Dagmar var pigg och ivrig och verkar tycka det är jättekul att få vara ridponny igen.

Här kommer några bilder från förmiddagens ridtur.









Här står de båda ponnierna i sina boxar och väntar på sina tjejer. Söta, eller hur?!

Nu blir det bad med förskolan. Vi har hyrt en hel simhall. Härlig avslutning på farsdag.

Må gott önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Amanda & Daylight

Publicerad 2010-11-14 22:47:02

Hej!

Superkul att du hittade till min blogg :)

Hon är ju inte min tyvärr men jag är superglad ändå, har ju ridit Day sen hon kom till Skutan och jag hade blivit förkrossad om hon åkt för långt bort.

Om ni har vägarna förbi nån gång får ni självklart komma förbi och hälsa på/rida lite :)

Mvh Amanda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela