Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

måndag 25 oktober

Publicerad 2010-10-25 21:30:46 i Saga,

Dagarna går ... Lilla Saga har börjat landa här hos oss. De första dagarna var hon mer än stirrig. Helt övernervös. Hon vågade inte komma fram, hon hoppade undan om vi hostade och jag tänkte åter igen - vad har jag gjort ... det var ju en barnponny vi skulle ha, inte en nervös fullblodsponny.

Men de två senaste dagarn har hon visat helt andra sidor. Hon har börjat slappna av, komma in i våra rutiner och börja uppskatta vårt sällskap. Så det blir nog bra till slut med vår sagoponny - bara hon får tillräckligt med tid.

Här är hon förresten - en bild från stuteriet som hon kommer i från.




Visst är hon söt. =)

De andra hästarna mår också fint - Leia har vintervila och går mest omkring och latar sig, Fia växer och växer och börjar se riktigt dräktig ut trots att det är många månader kvar. Vilma och tjejen är ute och rider nästan varje dag och det går så bra så. På onsdag ska vi och träna och nästa år kanske det blir tävlingsdebut på ridklubbens månadshoppning.

Ha en trevlig kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2010-10-26 19:33:37

Åhhh. så fin hon är...din sagohäst!

Postat av: hugo och johanna

Publicerad 2010-10-26 19:34:22



Vad fin hon är!

Postat av: Anna o Wille

Publicerad 2010-10-28 20:22:31

Åhh vilken vacker liten Saga....!! Men det är klart med det namnet kan man ju inte va annat än fin ;)



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela