Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 23 januari

Publicerad 2011-01-23 17:48:41 i Blandat,

Städningen fortsatte hela förmiddagen, men vi nöjde oss med att bara fixa halva vinden. Tre säckar skräp, tre säckar till hjälpsändning och tio nya lådor packade med massor av grejer.

På eftermiddagen provade jag på att knyta en repgrimma till Saga efter instruktion på nätet. Den blev sådär, fick inte riktigt till alla knutar. Så här blev det.




Sedan tog jag och tjejen ut Leia och Saga i linor och tränade backa och stå still. Det gick fint. Slutligen tog vi på Saga ett träns och skrittade ut en runda. Tjejen red och jag gick. I morgon blir det ridhuset igen. Hoppas att hon går mer framåt denna gång.

Ha en trevlig kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela