Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Fredag 17 juni

Publicerad 2011-06-17 22:42:59 i Blandat,

I dag har jag anmält mig till en introduktionskurs i hästmassage. Det är "en dröm" som jag haft länge - vet egentligen inte hur länge, men i en av mina böcker om hästmassage finns en utskriven prislista från Axelsons som är daterad till år 2000, så i över tio år i alla fall. Men sedan dess har mycket hänt - tre barn, byggt hus, omskolat mig och så vidare. Tiden har inte riktigt varit mogen helt enkelt - förrän nu.

Kursen går i Göteborg i mitten av september. Tanken är inte att jag ska utbilda mig till komplett massör utan bara för eget husbehov och behovet av kunskap om hästens fysiologi är extra stor nu när vi så småningom ska börja sätta igång Fia. Jag har inte släppt drömmen om att hon ska bli ridbar igen. Dessutom vill jag kunna hålla koll på våra hästars hälsa och välmående genom att kunna känna igenom deras muskler och hitta spänningar och annat. Det är ett sätt för mig att lära känna hästarna bättre och kanske kunna förebygga skador och annat i framtiden.

Dagarna sedan långritten har gått fort. I går samlades några ur stallklubben och hoppade tillsamman i en av byns paddockar. Och idag har jag och tjejen varit ute och skrittat barbacka. Hon red och jag gick.

I morgon åker tjejen på uv-läger igen och på måndag börjar mellankillen på fotbollsskola. Jag börjar jobba på tidningen igen och det ska bli roligt.

Vi har blivit en familjemedlem rikare sedan sist också. Lilla Gosis har flyttat in. Hon är mellankillens alldeles egen kattunge och just nu ligger hon så sött mellan killarna och sover. Hunden älskar henne, men vår katt Milla är lite skeptisk. Hoppas att de blir vänner i framtiden.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen, ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-06-19 22:35:24

Tack för titten idag! Jättekul att få prata bort en stund i stallet. Jag kommer och kikar på er lille Manne en dag. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela