Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 27 juni

Publicerad 2011-06-27 09:22:35 i Blandat,

Glad midsommar så här lite i efterhand. Vi hade det underbart i byns hembygdspark tillsammans med alla vänner i byn. Vi lekte och dansade, åt god mat och umgicks. Verkligen trevligt!

Här hemma är allt under kontroll. Fia och fölet går på bete hos grannen och blir ompysslade varje dag av grannbarnen. Vilma står mest inne i uteboxen och väntar på att gräset ska bli näringsfattigt så att hon kan gå ut igen. Saga går i anslutning till Vilmas utebox och på något sätt har hon lyckats att bli supertjock trots att hon inte går på något gräs alls.

Leia mår prima. I lördags var jag ute hos henne och fick följa med ut på en underbar ridtur på deras tävlingponny. Leia var med och hon skötte sig alldeles utmärkt och såg så harmonisk och nöjd ut. Hon var pigg och framåt utan att ligga på för mycket. Familjen som hon är hos är så där lagom framåt. De satsar på att visa henne på kvalitén i september men stressar inte för att komma ut på tävlingsbanan för snabbt. Delmål ett är att komma iväg på träning hos någon av tränarna här i närheten. Det känns faktiskt toppen, även om jag är medveten om att det är en stor risk att låna ut sin fina häst - allt kan hända, men det kan det ju om hon går här hemma också.

Och faktiskt har jag fått låna en ponny över sommaren så att jag kan satsa på att komma igång med min ridning. Det är ett 15 årigt connemarasto, d-ponny, som gått här i byn som avelssto. Hon fick inget föl i år och ska förmodligen inte betäckas i år så därför är det fritt fram att rida igång henne. Hon heter Majsan och verkar jättemysig. Vet inte när jag kan hämta henne, men jag hoppas att det blir snart.

Idag blir det jobb på tidningen så nu ska jag umgås med mina goa barn. På återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela