Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 14 mars

Publicerad 2011-03-14 21:08:09 i Blandat,


Det är omöjligt att inte kommentera tiden ... när man skriver så sällan som jag gör. Men hu vad snabbt det går, en månad sedan senast jag skrev och halvvägs in i mars ... tiden flyger.

I dag har vi varit och tränat i ridhuset. Tjejen har haft med lilla Vilma för Saga har haft en veckas vila - hon verkades i förra veckan och blev lite ömfotad. Hovis kommer igen nästa måndag och lägger på framskor men fram till dess ville jag att hon skulle ta det lite lugnt. Och det passade bra för tjejen vill helst debutera på klubbhoppningen på lilla säkra Vilma så då gäller det ju att hålla henne igång också.

Och oj vad de hoppade idag, hon kan allt den lilla shettisen. Hon flög över 65 centimeter precis med samma lätthet som hon flyger över lägre hinder. Så den fjärde april blir det förmodligen debut för de båda tillsammans. Kanske kan även Saga vara med men det är om stalltjejen känner för att hjälpa till och hoppa henne.



Vår lilla hoppkanon Vilma.

Leia fick också lite hovvård när hovis var här, fyra nya skor med dubbla kappor, så nu är hon redo för sin utbildningsmånad. Jag pratade med utbildaren och eventuellt blir det redan på fredag som avresan sker. Spännande!!! Sedan börjar jakten på en lämplig ryttare. Jag fick frågan idag om jag kunde tänka mig att sälja henne ... men jag är tveksam ... drömmen är ju att en dag ha tid och möjlighet att rida henne själv och till dess önskar jag att någon annan kan ha ansvaret och kanske vidareutbilda henne lite. Vi får väl se hur det går ... egentligen har jag inte så bra erfarenheter av att låna ut hästar, men i nuläget kan jag inte se någon annan lösning.


Fia mår fint. Hon växer och växer och blir bara vackrare och vackrare. Ibland ser vi hur det böljar i magen och då tror vi att det är vår blivande fölis som vill göra sig hörd. Det ska bli så spännande att få en fölis i familjen igen ... det var ett tag sedan sist.

Nu blir det jobb framför tv:n, på återseende önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina & Cärla

Publicerad 2011-03-15 22:55:17

Välkommen tillbaka...så roligt att läsa lite om hur ni har det. Det är lite tråkigt när du har bloggvia. Jomenvisst (!) är fölmagar underbara! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela