Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Manboy har varit ute

Publicerad 2011-05-24 18:05:11 i Finemang,






I morses släppte jag ut Fia precis som vanligt, lite smått besviken över att nattens vak inte gett något resultat. Sedan ringde jag grannen och bad henne hålla koll på Fia i hagen. När grannen åkte förbi vid åtta för att lämna dottern i skolam så stod Fia och såg ut precis som vanligt. När hon sedan några minuter senare kom tillbaka igen så hade Fia lagt sig ner. Grannen gick försiktigt fram och såg frambenen sticka ut. Hon gick snabbt in för att hämta telefonen och när hon kom ut igen så var hela fölet ute och Fia höll på att slicka och puffa på honom. Grannen fick inte tag i mig men hon fick tag i mannen som direkt lämnade jobbet och kom hem och såg till att Fia och fölis kom in i stallet och att allt var i sin ordning. 



Nu har allt lugnat ner sig lite här på Mattisgården och vi har kunnat njuta av vår lille Manboy lite. Barnen har fått hälsa och gosa lite med honom. Han är hur cool som helst och totalt orädd. Fia är snäll och lugn men samtidigt lite vaksam och talar om när hon tröttnar på uppmärksamheten.

Nu på eftermiddagen sken solen och vi passade på att släppa ut dem några minuter. Här kommer lite fler bilder på vårt underverk.







Ha en fortsatt skön dag önskar UZ

 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2011-05-27 21:07:25

Vilken liten sötnos!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela