Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 16 maj

Publicerad 2011-05-16 21:57:40 i Blandat,

Ingen fölunge i sikte ... kanske är det bara väldigt väldigt mycket mat i Fias mage. Försökte räkna efter vilket dygn hon kunde vara på, men jag vet ju inte exakt när hon blev dräktig - det var någon gång mellan 6 och 12 juni. Men hon borde ligga runt 340 dygn nu.

I natt var första natten som jag var uppe och kollade till henne. Jag vaknade vid tvåtiden och hade drömt om fölisen och då kände jag att jag var tvungen att gå upp, men hon bara stod där och tittade och undrade varför jag kom och störde henne mitt i natten.

Ändå inbillar jag mig att hon har släppt i bäckenbanden lite i dag så i natt går hon i hagen framför huset så att vi kan titta till henne i natt utan att störa henne. Saga går ute i hagen bredvid för att hålla sällskap.

På tal om Saga så har jag döpt henne fel i en artikel i Welshponny Nytt - hur vimsig får man vara? Jag vet ju så väl vad hon heter egentligen, Ekbäckens Sundance, men ändå har jag döpt henne till Ekbäckens Saga - och det är en helt annan ponny. Åhh, vad irriterad jag kan bli på mig själv när jag gör sådana tabbar.

Så är det och tidningen har så klart redan gått till tryckeriet så det går inte att göra någon åt det.

Nu ska jag gå till köksfönstret och kolla på mitt lilla sto - ska det bli en fölis i natt eller ej?

Ha en skön kväll önskar UZ

Kommentarer

Postat av: hugo och johanna

Publicerad 2011-05-17 09:33:34

vi väntar med spänning och längtar efter er alla!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela