Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Måndag 23 maj

Publicerad 2011-05-23 18:47:27 i Finemang,

I natt var jag helt säker, fölisen skulle komma. Fia hade en klibbig propp i den ena spenen och juvret var varmt, spänt och fylligt ända ut i spenarna.

Jag var uppe och kollade till henne vid elva, vid ett, vid tre och vid fem. Jag hann knappt somna om emellan turerna. Men nejdå - Fia var precis som vanligt - åt och mådde väl.

I dag på dagen har den mammalediga grannen hållt vakt, och när jag äntligen kom hem från en lång och otroligt intensiv arbetsdag så droppar mjölken sakta från spenarna. Nu måste det väl ändå vara dags ... kommer den innan tolv blir det på hennes egen födelsedag.

I natt blir det att vaka igen, tror knappt jag kommer att kunna somna alls. Jag väntar med oro och förtjusning, bara allt går bra. Kan det vara så att 348 dagars väntan ska ta slut och vi äntligen ska få träffa vår lilla Manboy.

Ha en skön kväll och natt, ni som kommer att sova, här blir det förmodligen inte så mycket sömn. Håll tummarna för oss önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-05-23 20:43:57

Ser ut som att jag kommer vaka med dig! Vi får se vilken av fölisarna som ser dagens ljus (eller sommarnattens mörker) först! Även jag var uppe ungefär samma tider som du förra natten...men icke! Kram!

Postat av: Lina

Publicerad 2011-05-23 22:23:10

I natt vakar vi tillsammans! Klockan är 22:20 och jag tror att Tinna är i öppningsstadiet nu. Blogga när du fått din fölis! Jag har datorn på hela natten. Lycka till...till oss båda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela