Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Onsdag 11 maj

Publicerad 2011-05-11 06:27:01 i Finemang,

I går var det duedate för Fia. Men ingen fölunge så långt ögat kan nå ... Jag har inte börjat vaka ännu för hon visar inga som helst tecken på att det börjar bli nära, ändå när jag går ut varje morgon så kittlar det i magen och jag tänker "bara den inte ligger där död". Det vore verkligen en katastrof.

Barnen väntar också och undrar om det verkligen är en fölunge där inne eller om hon har lurat oss och bara ätit alldeles för mycket mat.

Vi längtar så.

Kan tipsa om en bra sak för att städa ur hästarnas badkar - en sopkvast för barn. Den är alldeles perfekt när det är smutsigt i botten, som en jättestor diskborste.

Nu ska jag förbereda mig för dagen. Hoppas ni får en härlig onsdag önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela