Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Onsdag 18 maj

Publicerad 2011-05-18 20:15:05 i Blandat,

Fortfarande stillla i hagen - ingen fölunge. Åhhh, vad det är trist att vänta. I två nätter nu har jag varit uppe och kollat henne. Vet egentligen inte varför för hon har inga tecken på att det är nära, men det är väl för att dagarna är så många nu ...

Pratade med en veterinär i dag som sa att de kan gå upp till ett år ... och mår de bara bra så är det ingen fara. Och Fia ser ut att må alldeles ypperligt. Varje kväll drar hon en repa genom hagen i full galopp tillsammans med kompisen Vilma. Bakbenen är högt uppe i luften som om inget i världen kunde hindra henne från att busa loss.

I natt tror jag att jag struntar i att gå upp. Juvret är stort men har ingen antydan till mjölk, och enligt böckerna ska det bli mjölk först - innan fölis kommer.

Tjejen har varit på hoppträning med Saga i dag. Det gick bra och de hoppade så högt så att jag ínte vågade titta, 80 cm, det är lätt b för en liten b-ponny som henne. Tränaren sa att om ett år så är de två oslagbara tillsammans.

Nu ska vi käka kvällsmat och förbereda familjen för morgondagen. Ha en trevlig kväll önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela