Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 15 maj

Publicerad 2011-05-15 21:40:06 i Blandat,

En riktigt hästig dag i dag. Jag och tjejen fick följa med en vän och rida på hennes fina holländska halvblod. Sååå mysigt. En riktigt snäll och go häst som faktiskt fick mig att känna att jag någonstans kan rida - även om det sitter långt inne.
När vi kom hem igen så vilade hela familjen Z en stund och sedan gav jag, lillkillen och tjejen ut på en liten runda i skogen med Vilma och Saga. Det gick toppen och tjejen galopperade över några ängar och Saga var laddad som attan. Det såg så härligt ut.
Hemma i hagen händer dock inget. Fia bara går här och väntar precis som jag ... juvret har inte växt något vidare och rumpan är fortfarande rund och spänd precis som vanligt. Men i dag sparkade han verkligen där inne. Han kanske tror att det är genom magväggen han ska komma ut. Busiga fölis!
Ja, ja det är bara att fortsätta vänta och hålla tummarna för att allt ska gå bra.
Ha en skön söndagskväll, på återseende önskar UZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela