Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 8 maj

Publicerad 2011-05-08 15:42:20 i Blandat,

Sköna söndag =) Härligt väder, ingen stress och snart vankas god mat tillsammans med de gamla. Det blir grillad kyckling, potatisgratäng och världens godaste grillsås. Mums.

I går var jag och tittade på min lilla Leia. Ryttaren red henne så fint och hon såg så himla nöjd och harmonisk ut. Ryttaren berättade att hon hade testat henne lite men med en fast och trygg hand hade de tagit sig igenom prövningarna och det verkade som de hade hittat varandra på riktigt.





Men allt är inte helt hundra ändå ... för ryttaren har ytterligare en häst som hon rider och tävlar och det var inte säkert att den hästägaren accepterade att hon red två hästar. Suck.

Fia knallar på här ute och gör minsta möjliga ansträngning. I går var juvret fortfarande ganska mjukt men över natten hade det vuxit och hårdnat och nu fanns det någon vattning vätska i spenarna. Enligt boken sker detta ungefär en vecka innan fölning. På tisdag är det beräknat och förhoppningsvis får vi träffa fölis till helgen. Vi längtar såååååå.

Tjejen har varit lite krasslig så hon har inte ridit något i helgen. I stället har jag tömkört Saga och det har gått okej. Hon söker sig försiktigt ner mot handen, men mest bara rusar hon. Hon behöver verkligen utbildas och hitta takt och harmoni så det är bra att jag kan jobba med henne ibland.

Killarna har varit ute med fyrhjulingen och kört.



Nu är det snart dags att äta. Hoppas att ni får en skön söndag också önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2011-05-10 21:42:17

Så roligt att rida till Starkeryd! Skogsvägen är lika fin som den är enkel att hitta! Vet jag vilken dag ni rider kan jag sätta upp några snitslar där vägarna delar sig. Eller kanske kan jag möta upp och följa sista biten! Hör av dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela