Mattisgården

- handlar om familjen Z och livet med våra djur

Söndag 13 november

Publicerad 2011-11-13 07:36:14 i Blandat,

Dagarna går - i dag är det en månad kvar till Lucia. Helt otroligt!

Det är bara jag och lillkillen vakna. Vi har druckit kaffe och välling i soffan och jag har varit ute hos hästarna och morgonmyst.

Leias ben är något bättre. Veterinären var här i torsdags och kollade på henne och insatsen just nu är medicin plus salicylvacelin och en annan bakteridödande salva som jag tar först. Jag tvättar försiktigt och inte med så starkt för att de goda bakterierna också ska överleva. Men det känns ändå segt. Jag vill att hon ska bli bättre fort.

Tjejen rider sin Saga och Vilma motioneras av några utvalda tjejer från stan.

I dag ska vi fira världens bästa pappa och sedan blir det städning. Huset behöver en riktig genomgång ... suck ... det är ju så trist att städa.

Ha en skön söndag önskar UZ

Kommentarer

Postat av: Anna Hagelvik

Publicerad 2011-11-13 09:12:03

Nu va det längesedan jag va inne här och kikade och det har ju hänt massor... HOppas Leia kommer bli bra och att allt löser sig för er till det bästa...!!



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

UZ

Jag skriver om vardagen för familjen Z och livet med våra fyra hästar, Dennis, Vilma, Finemang och Leia. Jag skriver främst för att jag själv ska memorera allt som händer och sker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela